Akademiuddannelser > Inspiration til fuld akademiuddannelse

Inspiration til fuld akademiuddannelse


Sammensæt din egen akademiuddannelse på 60 ECTS-point

Vil du styrke dine kompetencer og tage næste skridt i din karriere?

Med en fuld akademiuddannelse (60 ECTS-point) i service og oplevelser sammensætter du selv din uddannelse. Du vælger de fag, der giver mening for dig – og bygger løbende ovenpå, i det tempo der passer til dit arbejdsliv og dine mål.

Du kan skræddersy din vej med fokus på f.eks. ledelse, bæredygtighed, forretningsforståelse, service eller kommunikation.

Vi har samlet inspiration til, hvordan du kan sammensætte en fuld uddannelse – med blik for både det personlige og det faglige udbytte.

Valget er dit.

AU i service og oplevelser

På akademiuddannelsen i service og oplevelser er der tre obligatoriske fag
(i alt 20 ECTS).
Disse obligatoriske fag udgør grundlaget for uddannelsen og er designet til at give dig en solid forståelse af service, oplevelser og værtskab samt kundeadfærd og oplevelsesdesign i en forretningsmæssig sammenhæng. 

Vi anbefaler disse fagmoduler som valgfag

Forebyggelse af psykologisk utryghed og krænkende handlinger

Hvordan kan vi være sikre på, at vi ikke uforvarende krænker hinanden i hverdagen? Det kan ske, ikke af ond vilje, men fordi vi har en humor eller omgangstone, der ubevidst kan virke sårende. Især hvis vi er mange, der har arbejdet sammen længe, tænker vi måske ikke over, hvordan vores ord og handlinger påvirker andre.

Vi giver jer de nødvendige redskaber til at forstå de dynamikker, der kan føre til, at nogen føler sig krænket, utrygge eller udenfor.

I får indsigt i, hvordan I kan håndtere disse situationer ansvarligt og tage vare på alle involverede parter, hvis krænkende handlinger skulle opstå på jeres arbejdsplads.

Konfliktknuser

Dette kursus er for dem, der ønsker at håndtere uenigheder blandt gæster, medarbejdere og kollegaer på en effektiv og konstruktiv måde – før de vokser til drænende konflikter. Uanset om du har gæstekontakt, er arbejdsmiljørepræsentant eller blot vil udvide dine kompetencer inden for konflikthåndtering, giver kurset dig redskaberne til at tage fat i problemerne, inden de eskalerer.

Du lærer om forskellige konflikttyper og konfliktens natur – herunder hvordan konflikter opstår og udvikler sig. Du vil også få øje for de signaler, der indikerer uenigheder i samarbejdet og kommunikationen, så du kan reagere i tide.

Kurset giver dig en dybere forståelse af sammenhængen mellem kommunikation og konflikter, så du bedre kan analysere, hvilken konflikttype du står over for – både hos andre og i dig selv. Derudover lærer du at håndtere konflikter og pressede situationer med ro og indsigt.

Endelig får du konkrete værktøjer til at tackle konflikter på en respektfuld måde og begynde nedtrapningen, uanset hvilken type konflikt, der er tale om.

  • Kurset er målrettet medarbejdere på alle niveauer i branchen og kan supplere jeres interne træning og onboarding.

    Det er også ideelt som kickstart til en ny sæson, hvor alle kan finpudse deres færdigheder og blive skarpere på det, der fungerer i hverdagen.

    Programmet er desuden velegnet til et "brush up" for jeres AMO-repræsentanter, når der er behov for at genopfriske rutiner og sikre, at alle er på samme niveau.

  • I bestemmer selv, hvor lang tid I ønsker, at jeres forløb skal vare.

    Det kan f.eks. være en halv dag, en hel dag, flere dage m.m.

  • Prisen på vores kurser afhænger af flere faktorer såsom jeres specifikke behov, kursets længde og antal deltagere.

    Vi tilpasser hvert forløb, så det passer præcist til jeres ønsker, og derfor varierer prisen alt efter, hvilke elementer der skal indgå.

    For at få et skræddersyet tilbud, der matcher jeres behov, er I altid velkomne til at kontakte os for en uforpligtende snak om mulighederne.

Den svære samtale

Den svære samtale er ofte noget, man har tendens til at udskyde. Det er helt naturligt at føle sig usikker eller nervøs ved tanken om at skulle tage fat i en udfordrende samtale. Netop derfor kan et kursus i Den svære samtale være utroligt givende og hjælpsomt.

Kurset hjælper dig med at forstå, hvorfor du synes, samtalen er svær, og giver dig de redskaber og den struktur, du har brug for til at håndtere samtalen på en konstruktiv måde. Du får øget selvbevidsthed og indsigt i dine egne reaktionsmønstre, så du kan navigere i samtalen med større overblik og sikkerhed.

Du bliver bedre rustet til at håndtere udfordrende samtaler, både i dit professionelle og personlige liv. Kurset giver dig værktøjer til at forberede dig grundigt, en dybere bevidsthed om, hvordan følelser påvirker samtaleforløbet, samt kommunikationsværktøjer til at sikre en åben og respektfuld dialog.

Desuden får du viden om, hvordan du kan forebygge eskalering af en potentiel konflikt under samtalen og skabe et konstruktivt samtaleforløb, hvor begge parter føler sig hørt og forstået.

  • Kurset er målrettet medarbejdere på alle niveauer i branchen og kan supplere jeres interne træning og onboarding.

    Det er også ideelt som kickstart til en ny sæson, hvor alle kan finpudse deres færdigheder og blive skarpere på det, der fungerer i hverdagen.

    Programmet er desuden velegnet til et "brush up" for jeres AMO-repræsentanter, når der er behov for at genopfriske rutiner og sikre, at alle er på samme niveau.

  • I bestemmer selv, hvor lang tid I ønsker, at jeres forløb skal vare.

    Det kan f.eks. være en halv dag, en hel dag, flere dage m.m.

  • Prisen på vores kurser afhænger af flere faktorer såsom jeres specifikke behov, kursets længde og antal deltagere.

    Vi tilpasser hvert forløb, så det passer præcist til jeres ønsker, og derfor varierer prisen alt efter, hvilke elementer der skal indgå.

    For at få et skræddersyet tilbud, der matcher jeres behov, er I altid velkomne til at kontakte os for en uforpligtende snak om mulighederne.

Vi vil gerne høre mere

Ønsker I mere information, så kan I skrive til os på

info@asnaes-vangstrup.dk eller ringe på 70 23 48 08.

I kan også udfylde formularen.