Opreklameret konsulentfis?

For nyligt bragte Børsen et indlæg der handlede om, hvorvidt snakken om den nye unge generation på arbejdsmarkedet er en omgang opreklameret konsulentfis. (Hauen & Krautwald)

Det var indblik til en heftig debat i forskellige medier, hvorvidt den unge generation overhovedet kan defineres som sin egen generation og om de er en anderledes og mere krævende generation. 

Men er den diskussion overhovedet relevant?
Vi hører ofte: De unge kan ikke dit og ikke dat…… Det er da rigtigt at unge medarbejdere pga. af deres alder, ikke har samme erfaring at trække på, som dén der har været i branchen i flere år. Sådan har det vel altid været, men det nye er måske, at vi har brug for de unge på en anden måde nu end tidligere.

Vi ser, at de unge mennesker, der hver dag trækker et stort læs i branchen, rigtig gerne vil bidrage. De er holdningsrige, videns-søgende og vil gerne gøre sig klogere på deres job. De ser høj værdi i at bidrage til et socialt fællesskab, og trives derfor godt i en virksomhed som bidrager til dem, og som forventer at de bidrager tilbage. 

Vores erfaring er, at hvis man som virksomhed anerkender vigtigheden i at opbygge personlige kompetencer hos de unge medarbejdere, vil man blive mødt med høj tillid og vilje til at bidrage til fællesskabet og samarbejdet, og dermed til forretning. 

At udvide din medarbejders ressourcebank, behøver ikke være ressourcekrævende. Det kan ligefrem skabe ekstra ressourcer til forretningen. Det kan skabe det boost der skal til, for at indgå i virksomhedens koncept med høj daglig energi. Derfor anbefaler vi at du ikke kun tænker uddannelse af dine erfarne ledere, men lader kompetenceudvikling gå hånd i hånd med ansættelsen, uanfægtet stilling og erfaring.

Du kan altid lade dig inspirere i forhold til de tanker vi har gjort os om uddannelse til unge medarbejdere

https://www.asnaes-vangstrup.dk/skills-training

Previous
Previous

Positiv udvikling i NPS’en

Next
Next

Månedens tip: indsamling af e-mailadresser - læg jeres egen strategi