Månedens tip: indsamling af e-mailadresser - læg jeres egen strategi

Hvordan får vi en bedre datakvalitet?

Lav datakvalitet giver et forringet grundlag for vigtige beslutninger, og det kan resultere i mislykkede processer, spildt arbejdstid og utilfredse gæster.

I første omgang er det en god ide, at få et overblik over hvem “kilderne” er til at indsamle e-mailadresser.

Dette kan blandt andet være:

•       Bookingsystem

•       Arrangører

•       Mødeplanlægger

•       Andet?

Processer for indsamling af e-mailadresser på gæsterne:

E-mailadresser for overnattende gæster indtastes i bookingsystemet.

Ved booking af møder/fester m.v. anmode arrangør om e-mailadresser på deltagere i en fil til brug for kvalitetskontrol.

Der skal lægges en plan:

•       Deltagerlister fra arrangører (som tak får de en analyse fra deres arrangement)

•       Velkomstbord med registrering af deltagere

•       Uddeling af “flyers” på frokost tallerkenen

•       Møde med gæsten i kaffepausen

•       Konkurrencer om hvor mange der indsamles

•       Værtinden der taler med gæsterne ved morgenbordet

•       Bede gæsten om e-mail ved wi-fi login. 

Hvordan er det hos jer? 

Undersøg om det er muligt at optimere jeres strategi vedr. indsamlingen af e-mailadresser. 

Previous
Previous

Opreklameret konsulentfis?

Next
Next

Branche der kan skabe mening og arbejdsglæde