Rådgivning > Analyser > HOREVU

HORECA VURDERING

Vurdering, værdiansættelse og driftsoptimering med 100% fortrolighed


Genvejen til at forstå virksomhedens aktuelle værdi, og få inspiration til driftsoptimering ved at sammenligne med branchen. Her på siden kan du fx:

  • Forstå værdien af en hotel-, restaurant- eller catering virksomhed.

  • Se hvordan virksomheden klarer sig økonomisk sammenlignet med branchen.

  • Få inspiration til at sætte realistiske budgetmål.

  • Få inspiration til ledelsesrapportering.

  • Hent skabeloner til økonomistyring under “Få et godt råd”.

  • Forstå økonomiske begreber til brug for samtale med banken, investor eller din leder - se under “Rapporter”.

  • Læs seneste artikler og andet, som vi løbende deler omkring forretningsforståelse.

Vil du gerne prøve værktøjet HOREVU, så tryk her for tilmelding

Login på HOREVU her.

Hvordan?

Værdien er baseret på input om indtjening samt forudsætninger om beliggenhed, koncept mv. Værdimodellen skelner mellem værdiansættelse af henholdsvis virksomhed, hvor man selv ejer bygningen, og driftsselskaber i lejede lokaler. Den tager udgangspunkt i en såkaldt relativ værdiansættelsesmetode.

 

Hvorfor?

Udover at opnå indsigt i virksomhedens værdi - nu og i fremtiden - kan du også anvende HORECA vurdering til driftsoptimering. Gennem indsigt i, hvilke driftsparametre virksomheden klarer sig godt og mindre godt på, kan du arbejde strategisk med ændringer, der betyder noget for din langsigtede værdi.

Modellen er opdelt i en kort basismodel og en udvidet model, der indeholder flere drifts-oplysninger samt balancetal (værdier og gæld). Ved indtastning i begge versioner, kan du ændre dine budgetforventninger og se konsekvensen for virksomhedens værdi. Du kan desuden gemme dine indtastninger og senere vende tilbage til simuleringsmodellen. Den udvidede model giver desuden indsigt i egenkapitalværdien og dermed et estimat af ejernes netto-provenu ved et eventuelt salg. Når du har gemt dine indtastninger, udarbejder vi en værdirapport, som du modtager vores feedback på efter aftale, samt til dit eget videre brug.

 

Kend virksomhedens værdi

Hvad er en virksomhed værd? Hvad adskiller værdien af den ene virksomhed fra den anden? Hvad skal til for at øge værdien? Det er spørgsmål som disse, virksomhedsejere og potentielle købere ønsker at få svar på.

Der kan være flere årsager til at værdiansætte en virksomhed, f.eks.: 

  • Opstart/køb af virksomhed.

  • Generationsskifte.

  • Opdeling af drift og ejendom.

  • Optagelse eller omlægning af lån.

  • Ændring i ejerkredsen.

  • Ansættelse af direktør med bonusprogram.

 

Find vejen til bedre indtjening

Nuværende og forventet indtjening er forudsætninger for virksomhedens værdiansættelse. Herudover anvender vi driftstallene til en analyse af virksomhedens drift, så du kan se, hvor tallene ligger bedre eller dårligere end branchegennemsnittet.

 

Honorar

Basisrapport: fri adgang til simulering – som demo og inspiration. Udarbejdelse af rapport inkl. feedback til 950 kr. /uden beregning for medlemmer af Samhandel.

Komplet analyse med driftsanalyse: fri adgang til simulering – som demo og inspiration til at arbejde med driftsoptimering. Udarbejdelse af rapport inkl. telefonisk feedback til 5.900 kr. /50% rabat for medlemmer af Samhandel.

Vi tilbyder at taste regnskabs-oplysninger i modellen, baseret på saldobalance eller lignende for 750 kr.

Vi tilbyder at hjælpe med udarbejdelse af budget, og diverse værktøjer til at styre den daglige drift. Det kan f.eks. være vores populære styringsark til restaurantdrift, menuanalyse m.v.

 

Kom i gang

Kontakt os på 70 23 48 08 og spørg efter Annette Vangstrup.

Vi bidrager altid med en uforpligtende dialog.

Vi hjælper dig gerne med at indtaste i systemet!