Social kapital i hospitality

De fleste mennesker kender disse begreber og kan reflektere over gode og dårlige oplevelser, der knytter sig til ordene.

En høj social kapital i en virksomhed giver større mulighed for at skabe forandringer, netop fordi tilliden og samarbejdsevnerne er til stede i organisationen.

Social kapital er et spejl af din virksomhedskultur og ikke et forhold, der kan trækkes i en automat, men en tilstand, som ledelsen og organisationen opbygger sammen over tid.

Social kapital kan trænes gennem f.eks. forståelse og respekt for hinandens forskelligheder og særlige evner, evnen til at give og modtage feedback, indsigt i fælles mål mv.

Resultatet er tydeligt: Langt mere effektivt og gladere personale, der har overskud til at give gæsterne nærvær og oplevelser af høj kvalitet.

Asnæs & Vangstrup har veludviklede og gennemtestede analyseværktøjer der kan kortlægge din organisations sociale kapital. Med udgangspunkt i en sådan analyse kan du fastsætte nye mål og vi kan sammen udarbejde et udviklingsprogram for at opnå målene.

Previous
Previous

Hvorfor skal vi kende hinandens farver?

Next
Next

Det første indtryk...