Rådgivning > Gæsteoplevelsen > Kundesegmentering

 Kundesegmentering


Formålet med kundesegmentering er at forstå gæstens behov og følelser, for at kunne skabe gæsteoplevelser, der matcher netop dem. Ved at træne kundesegmentering bliver medarbejdere ligeledes i stand til at kunne identificere gæstetyper på få sekunder og således tilpasse gæsteoplevelsen.

Tusind tak for en fantastisk rejse. Jeg er max motiveret - både privat og arbejdsmæssigt. Det har været en fornøjelse hver gang.
— Udsagn fra tidligere kursist

Hvilke fordele, kan I opnå?

  • Dybdegående indsigt i jeres gæsters adfærd og behov.

  • Værktøj til at arbejde målrettet med forskellige gæstesegmenter i driften.

  • Øget fokus på gæsterelation og gæsteloyalitet.

  • Øget kundeloyalitet.

Ved at lære vores gæster “rigtigt” at kende, kan vi hele tiden udvikle vores gæsteoplevelser, så de overstiger gæstens forventninger.

I lærer at tænke gæsten som et menneske med værdier, holdninger og drømme, og bruge denne viden strategisk. Vi udarbejder en adfærdspsykologisk analyse for hvert segment. Vi laver fortællinger om de forskellige “personas" (gæstetyper), som er lette at huske for medarbejderne, og vi kan supplere med træningsværktøjer til medarbejdere, der skal lære at genkende gæstetyperne og reagere forskelligt i forhold til serviceleverancen.

 

Rådgiveren

Marie Louise Larsson

Jeg er uddannet cand. soc. i Service Management og har flere års erfaring indenfor restaurant- og hotelledelse.

Min passion er oplevelser! Jeg elsker når oplevelser “går op i en højere enhed”, og når jeg som gæst får vækket alle mine sanser og følelser. Jeg stræber altid efter at skabe helhedsoplevelser, der forankres i driften - for uden driften bliver det ikke en succes. Derfor arbejder jeg både strategisk, taktisk og operationelt.

Jeg glæder mig til at lære jeres unikke gæsteoplevelse at kende!

 

Praktisk info

Honorar - vores honorar for et forløb er afhængig af det indhold, vi aftaler.

Involverende rådgivning - hvis vi transformerer vores rådgivning i forbindelse med forløbet til uddannelse, vil I kunne søge refusioner. Det hjælper vi jer naturligvis gerne med.

Alle beløb er ekskl. moms

 

Økonomisk tilskud

Hvis vi konverterer rådgivning til uddannelse, for at involvere en større gruppe medarbejdere, kan I søge flere forskellige former for tilskud.

Vi hjælper med at afdække de muligheder, der er. Vi kan også beregne, hvor meget I kan søge, forinden I træffer beslutning om, hvad I gør.

 

Hør mere

Ønsker I mere information, så kan I skrive til Marie Louise Larsson HER eller ringe på 70 23 48 08.

I kan også udfylde nedenstående formular.