Asnæs_07-12-2018_Corporate4075.jpg

Service med adfærdsdesign

At adfærdsdesigne service handler om at gøre de bedste serviceoplevelser til det oplagte og naturlige valg for gæsten på servicerejse gennem virksomheden. Vi arbejder med: Gæster og medarbejderes adfærd, Designadfærden, samt Adfærdsdesign i praksis.


GÆSTERS OG MEDARBEJDERS LOYALITET

Udbyttet

Du har viden om menneskehjernen og adfærdsdrivere, og kan bruge det til at tilrettelægge serviceoplevelser og arbejdsopgaver, så de skaber mest mulig værdi for brugeren og omgivelserne.

Fordelene

  • Du ved, hvordan hjernen er indrettet, og hvorfor det har betydning for serviceoplevelsen

  • Du forstår, hvad der driver adfærd og er opmærksom på kendetegnene

  • Du kan inddele dine gæster i ”personaer” – kategorier med ensartet adfærd

  • Du kan tegne gæsterejsen med kontaktpunkter og gæstebehov for egen virksomhed

  • Du kan analysere samarbejdet om serviceleverancen

Hvad lærer du blandt andet:

Om hjernen, adfærdsdrivere, personae, gæsterejse, kontaktpunkter, serviceleverancemodel, outside-in modellen, emotionelle og funktionelle faktorer, loyalitetsmålinger, nudging (adfærdsdesign).


DESIGN ADFÆRDEN

Udbyttet

Du forstår, hvordan adfærdsdrivere virker og kan derfor designe og indrette løsninger, der motiverer til en bestemt ønsket adfærd.

Fordelene

  • Du ved, hvordan du indsamler viden om gæsters behov og ønsker

  • Du kan udarbejde egen analyse af gæste- og medarbejderadfærd

  • Du kan lave en plan ud fra målet med dine designændringer

  • Du har viden om den innovative og kreative proces for udvikling af adfærdsdesign

  • Du har viden om prototyper og eksperimenter

Hvad lærer du blandt andet:

Adfærdspsykologiske løsninger, den undersøgende tilgang til et problemfelt, Smarte-mål, habit-loop, Toyota-kata model for innovation, oplevelseskompasset.


ADFÆRDSDESIGN I PRAKSIS

Du får inspiration til, hvordan andre i branchen arbejder med adfærdsdesign i forhold til sunde spisevaner, madspild og miljøbevidsthed. Du præsenterer egen case for holdet og får feedback.

Dine fordele

  • Du samler et idekatalog, som du kan bruge af i fremtiden

  • Du får inspiration til at adfærdsdesigne i praksis

  • Du får feedback på egen case

Hvad lærer du blandt andet

Co-creation, præsentationsteknik, feed-back, case-fremstilling.


Asn%C3%A6s_07-12-2018_Corporate4858.jpg

Underviseren

Nille Presskorn er underviser på dette fag. Nille har i årevis arbejdet med hvordan hjernen er vores medspiller og modspiller. Nille er medforfatter på bogen ‘Nordisk servicesyn’ hvor gæsterejsen og gæsteoplevelsen er i fokus.

Du kan se mere om Nille, når du trykker på ‘Vores team’.


download produktblad her

Om undervisningen

Forløbet veksler mellem undervisning i adfærdsdesign teori og modeller, arbejde med egen case, gruppearbejde om cases fra andre dele af servicebranchen, eksperimenter og inspiration fra specialister med forskellige perspektiver.

Forløbet er en overbygning på faget ”Service” og forudsætter grundlæggende viden om serviceteori. Vi anbefaler at læse bogen Nordisk Servicedesign for-inden, hvis du ikke har en grundlæggende viden om service.


  • Service med adfærdsdesign optjener 5 ETCS point på Akademiniveau.

  • Vi samarbejder med Erhvervsakademiet Sydvest og Erhvervsakademiet Dania.


Praktisk

Undervisningen foregår i vores lokaler på Holte Stationsvej 14, 2840 Holte
(lige ved S-tog og gratis parkering, hvis du er i bil).

Datoerne for efteråret 2019 er følgende:

28.   Oktober

29.   Oktober

19.   November

25.   November

Vi gennemfører uddannelsen 2 gange årligt – næste gang foråret 2020

Uddannelsen koster 10.000 kr. ex moms, forplejning og materialer.

Vi hjælper dig med at afdække tilskud og refusioner – kontakt os også, selv om du ikke helt har bestemt dig. Skriv eller ring til os og hør, hvad det betyder konkret for dig.

Video

Her er en video fra et andet forløb, hvor vi talte om adfærdsdesign.

Tilmelding eller spørgsmål

Ønsker du mere information, at tilmelde dig eller har du spørgsmål til kurset, så skriv til uddannelse@asnaes-vangstrup.dk eller ring på 7023 4808.

Du kan også udfylde formularen nedenstående.

Vælg *