Relation Manager

Gæsteservice og værtsskab er virksomhedernes hjerteblod og gæsteloyalitet er en måde at måle indsatsen. Loyale gæster køber mere, deler mere og de anbefaler virksomheden til venner og kolleger. 

RelationManager er den digitale motor bag Dansk Gæste Loyalitets Indeks der måler hotel – og konferencevirksomheders aktuelle evne til at skabe loyalitet, hvor gæstens oplevelse af mødet med virksomheden er i centrum. 

 
 

Net Promoter Score

Asnæs & Vangstrup er certificerede i Net Promoter Score af virksomheden bag systemet Sametrix. Vi ejer, udvikler og driver RelationManager i samarbejde med den førende nordiske partner på området.

Gæsteloyalitet måles som en såkaldt NPS-score, der er en forkortelse for Net Promoter Score. NPS er en globalt forskningsbaseret og anerkendt metode til måling af kundeloyalitet.

 
Graph1-13.png
Graph1-02.png

Branche benchmark

Dansk Gæsteloyalitets Index målinger tager udgangspunkt i en systematisk kortlægning af servicerejsen med målinger i alle kritiske kontaktpunkter. 

Dansk Gæsteloyalitets Index identificerer forskellen mellem gæstens forventning og dennes faktiske oplevelse.

Dansk Gæsteloyalitets Index har ved hjælp af RelationManager skabt en systematisk måling/benchmark af branchens NPS i Danmark. 

Løft i flok.jpeg

Graph1-16.png

Emotionelle og funktionelle faktorer

For at gæster kan være tilfredse med deres ophold, kræver det at de fundamentale funktionelle og væsentlige dele af opholdet er på plads, fx værelset. Først når de funktionelle dele af opholdet er på plads, kan de emotionelle dele være med til at løfte den samlede oplevelse for gæsten. Positive emotionelle forhold antages dog ikke at kunne kompensere for, hvis de funktionelle dele af et ophold ikke er på plads.