Asnæs_07-12-2018_Corporate3343.jpg

Kursuskatalog

HER FÅR DU OVERBLIKKET OVER ALLE VORES KURSER OG UDDANNELSER DE NÆSTE MÅNEDER SPECIELT UDVIKLET TIL DIG, SOM ARBEJDER I HOSPITALITY OG SERVICE.

Asnæs & Vangstrup har leveret uddannelse til danske restauranter, hoteller og konferencecentre og lign. i mere end 10 år. Vi er specialister i at udvikle og gennemføre kurser og uddannelser sammen med branchen til branchen. Hvert år deltager flere end over 500 personer på vores forløb. Med en kundetilfredshed målt på NPS på 4,9 stjerner ud af 5 er kvaliteten altid i fokus. Måske vi er lidt nørdede, men vi lover at du får noget med dig hjem du kan bruge i dit daglige arbejde. Vi arbejder sammen på at løfte branchen til den anerkendelse den fortjener.


RESTAURANT- OG HOTELLEDER

Her ser du det originale Lederudviklingsforløb på Asnæs & Vangstrups Akademi for Restaurant- og Hotelledelse. Programmet er et lederudviklingsforløb i en kombination af akademifag med ECTS point og personlig lederudvikling. Det giver dig mulighed for at få en Akademiuddannelse i Oplevelsesøkonomi. Hvis du ikke er leder, men har brug for kompetencerne kan du vælge at tage et enkelt fag. Og husk vi hjælper dig altid med at afdække de relevante refusioner m.v.


COACHING OG KONFLIKTHÅNDTERING

Med coachende kommunikation og konstruktiv konflikthåndtering vil du på en troværdig måde blive styrket og få det overskud, du har brug for i en meget travl hverdag med mange krav og forandringer. 

Læs mere og tilmeld dig her


SALGSPSYKOLOGI

Salg skal være værdiskabende for køberen og styrke relationen og loyaliteten til virksomheden. Derfor er dette fag designet omkring de tre ben i værdibaseret salg: Værdi, behov og indlevelse. 

Læs mere og tilmeld dig her


OPLEVELSESLEDELSE

Oplevelsesledelse sætter dig i stand til at skabe unikke oplevelser for dine gæster. Du  lærer at skabe oplevelser, så gæsterne forlader hotellet eller restauranten som gode ambassadører, der har lyst til at vende tilbage igen og igen fordi de har oplevet det DNA og den oplevelse, som du, dit hotel eller din restaurant ønsker at give gæsten. 
 
Læs mere og tilmeld dig her


OPLEVELSESØKONOMI

Oplevelsesøkonomi handler om at udvikle, tilpasse og implementere unikke oplevelser. Mindeværdige oplevelser skaber loyale og engagerede gæster og bidrager positivt til virksomhedens bundlinje. Dette fag handler om: Virksomhedens omverden, innovation, positionering og gæsteforståelse.  

Læs mere og tilmeld dig her


ØKONOMISTYRING I PRAKSIS

Økonomisk indsigt og økonomisk forståelse er afgørende for din personlige udvikling og positionering i virksomheden. Derfor er dette fag designet omkring: Forstå økonomisk mønster og sammenhæng, analyse af regnskab for at identificere potentiale, fremdrift og målstyring.

Læs mere og tilmeld dig her


LEDERUDDANNELSENS AFGANGSPROJEKT

På afgangsfaget samles alt, hvad du har lært på uddannelsen, i et stort afgangsprojekt af akademisk karakter. Vi arbejder derfor med metode, analyse og skriftlighed.

Læs mere og tilmeld dig her


SPECIALISEREDE BRANCHE UDDANNELSER

Vores specialistuddannelser giver dig fundamentet for at blive blandt branchens bedste på netop dit felt. Vi har udvalgt de særlige fagområder, som vi har erfaring for kræver en dybtegående viden for at kunne være en succes i udvalgte jobfunktioner. Og husk vi hjælper dig altid med at afdække de relevante refusioner m.v.


PROJEKTLEDELSE

Med projektledelse og procesforbedringer opnår virksomheden øget effektivitet, kvalitet og konkurrenceevne. Du lærer både klassisk og agil projektledelse samt procesforbedringsværktøjer fra blandt andet LEAN.

Læs mere og tilmeld dig her


CONFERENCE REVENUE MANAGEMENT

Conference Revenue Management for hoteller og konferencehoteller sætter fokus på at udnytte efterspørgslen bedst muligt. Derfor er dette fag designet omkring: Data og nøgletal, kundesegmentering og prisfastsættelse, markedspositionering og synlighed.

Læs mere og tilmeld dig her


BESTYRELSESUDDANNELSEN

Som leder i hospitality branchen kan du bidrage med viden, som øger værdien omkring bestyrelsesbordet. Du har for­ud­sætningerne til at bidrage både i og­ udenfor branchen. Vi supplerer din viden og udvikler dine personlige og faglige kompetencer. Du bliver bevidst om rolle­fordeling, lærer at samarbejde på­ et­ højt professionelt niveau, og bliver klædt på­ til­ at­ skabe fremdrift på en moderne­ og bæredygtig facon.­

Læs mere og tilmeld dig her


ADFÆRDSDESIGN

Adfærdsdesigne service handler om at gøre de bedste serviceoplevelser til det oplagte og naturlige valg for gæsten på servicerejse gennem virksomheden. Vi tegner gæsterejsen for gæster og medarbejderes adfærd med spændende spil og brugbare værktøjer.

Læs mere og tilmeld dig her


IVÆRKSÆTTERI - KICKSTART DIN RESTAURANT

Det er lettere at sige end at gøre... Sådan er det tit med start af virksomhed – særligt i restaurationsbranchen, hvor tingene går hurtigt, og der er mange om buddet. På dette uddannelsesforløb får du inspiration og konkret hjælp til at få et endnu stærkere greb om din virksomhed.


Læs mere og tilmeld dig her


kate-trysh-s8u1Gv2uF3o-unsplash.jpg

BÆREDYGTIG ADFÆRD

Ønsker du at arbejde med ansvarlighed i din virksomhed. Få bragt samfundsansvar fra ord til handling og skab en positiv effekt på samfundet - uanset om det handler om social, miljømæssig eller økonomisk bæredygtighed i en virksomhed, 
Brug adfærdsdesign og nudging til at implementere forskellige bærdygtighedstiltag i din virksomhed.
 
Læs mere og tilmeld dig her


SKILLS TRAINING - også på engelsk

Skills Training er oprindligt udviklet i samarbejde med en række af Danmarks førende restaurantkæder, heriblandt Letz Sushi, Homemate, Sticks´n´Sushi, Gasoline Grill og Wulff & Constali.

Her træner vi grundlæggende personlige kompetencer for medarbejdere med kort brancheerfaring som giver medarbejderen og virksomheden, det boost der skal til, for at kunne indgå i virksomhedens koncept med høj daglige energi.

Og husk vi hjælper dig altid med at afdække de relevante refusioner m.v.
Kurserne findes på dansk og engelsk.


KOMMUNIKATION – NØGLEN TIL ET GODT SAMARBEJDE

Træningsdagen har fokus på det gode samarbejde for medarbejdere med kort brancheerfaring. Fungerer samarbejdet, ved vi, at det skaber høj medarbejdertrivsel og fastholder de gode medarbejdere samtidig med, at der skabes en stor gæsteoplevelse. På dagen lærer vi de fundamentale forudsætninger for den gode kommunikation og dermed det gode samarbejde.

Læs mere og tilmeld dig her


KONFLIKT- OG KLAGEHÅNDTERING – SÅDAN TACKLER DU SVÆRE SITUATIONER

Træningsdagen har fokus på at hjælpe r medarbejdere med kort brancheerfaring med at blive bedre til at håndtere konflikter og klager. Disse uungåelige fænomener skal håndteres på en konstruktiv måde, så problemer løses, og relationer bevares. På dagen lærer vi om principperne for god konfliktløsning og kommunikationsform ved klagebehandling, samt relevante kommunikationsformer der fastholder loyaliteten blandt klagere.

Læs mere og tilmeld dig her


SERVICEVIRKSOMHED – SKAB LOYALE GÆSTER MED DIN SERVICE

Træningsdagen for medarbejdere med kort brancheerfaring, hvor der er fokus på de grundlæggende serviceprocesser og gæstetilfredshed. På dagen lærer medarbejderen de fundamentale forudsætninger for den gode autentiske serviceleverance, som klæder medarbejderen på til mødet med mange forskellige gæstetyper hver dag.

Læs mere og tilmeld dig her


SALG – SKAB VÆRDI FOR GÆTERNE

Træningsdagen for medarbejdere med kort brancheerfaring har fokus på at arbejde målrettet med de grundlæggende processer i værdibaseret salg. På dagen lærer medarbejderen om mersalg, der tilfører gæsten værdi i forhold til en bedre oplevelse og en optimal brug af produktet og ydelsen.

Læs mere og tilmeld dig


KURSUSAKADEMIET

Trænger du til brancherelevant inspiration og konkret viden til at gøre din hverdag lettere - så kig her. Og husk vi hjælper dig altid med at afdække relevante refusioner m.v.


DIGITAL MARKEDSFØRING I PRAKSIS

Vores 2 dages kursus i Digital markedsføring målrettet hospitality branchen er for dig, der gerne vil styrke din viden og kundskaber og lære om effektiv og salgsorienteret digital markedsføring. Kurset er meget praksis-orienteret og det er derfor direkte anvendeligt i dit daglige arbejde efter kurset.

Læs mere og tilmeld dig her


clem-onojeghuo-aUeMxXAUGec-unsplash.jpg

KØKKENCHEF MED OVERSKUD

Få inspiration til udvikling og forbedring af de over 1.000 detaljer, der indgår i effektiv køkkenledelse. I de fleste restauranter er køkkenchefens ledelse afgørende for indtjeningen. Inspiration til at tænke på køkkenet på nye måder med den gode økonomi, kvalitet og gæsteoplevelse som omdrejningspunkt.

Læs mere og tilmeld dig her


lopez-robin-1JS6n1uT-uI-unsplash.jpg

PERSONLIG GENNEMSLAGSKRAFT

På kurset lærer du at få dine budskaber leveret på en troværdig og autentisk måde, som opleves værdifuld og tillidsvækkende hos modtageren. 

Læs mere og tilmeld dig her


jason-leung-poI7DelFiVA-unsplash.jpg

RESTAURANT MED OVERSKUD

Er du F&B ansvarlig så kræver det et stort overblik over alle detaljerne. Det betyder det nogle gang kan være svært at få tallene til at se pæne ud. På kurset får du inspiration til at gøre det gode du gør endnu bedre.

Læs mere og tilmeld dig her


alcohol-ale-bar-159291.jpg

FÅ STYR PÅ DIN ALKOHOLBEVILLING

Kurset er for dig som gerne vil vide, hvordan du bedst mulig søger den alkoholbevilling, du skal bruge, og hvad du skal være opmærksom på, når du har din alkoholbevilling.

Læs mere og tilmeld dig her


restaurant-691397_1280.jpg

STANDARD OG PROCESSER

Ønsker du at få bedre styr på, at standarder og processer fungerer optimalt. Det øger effektiviteten, kvaliteten og trygheden hos medarbejderne. Når virksomheden forandrer sig hele tiden i takt med sæsoner, markeder og efterspørgsel, og ændrer standarder og processerne sig også – det kræver løbende træning og fornyelse.

Læs mere og tilmeld dig her


kyryll-ushakov-b2pDjDp7VRM-unsplash.jpg

SALG I GÆSTEREJSEN

Salg skal være værdiskabende for køberen og styrke relationen og loyaliteten til virksomheden. Derfor er dette fag designet omkring de tre ben i værdibaseret salg: Værdi, behov og indlevelse.

Læs mere og tilmeld dig her


sculpture-197877_1920.jpg

GRUNDFORTÆLLING OG 'DNA'

I en turbulent og omskiftelige verden skal virksomheden stå skarpere end nogensinde. En klar grundfortælling sætter retning og positionerer virksomheden i dens travle omverden. På dette kursus stiller vi skarpt på, hvorfor virksomheden skal have deres ”DNA” på plads, og hvilken værdi en tydelig grundfortælling skaber. 

Læs mere og tilmeld dig her


robert-mathews-xXaLfz6V9rQ-unsplash.jpg

VISUEL MÅLSTYRING I KONFERENCEN

Visuel målstyring i konferencen er for dig, som gerne vil lede og koordinere opgaver på en effektiv og involverede måde, hvad end det handler om koordination af arbejdsopgaver i forbindelse med konferencegæster, kvaliteten af service, flowet i serviceleverancen eller kompetenceudvikling og opgavefordeling. 

Læs mere og tilmeld dig her


angry-argue-argument-343.jpg

KONFLIKTKNUSER

Konfliktknuser er for dig som ønsker, at kunne tage fat i uenigheder hos medarbejdere og kollegaer på en effektiv og konstruktiv måde, før uenigheder og misforståelser udvikler sig til drænende konflikter.

Læs mere og tilmeld dig her


teamwork-2188038_1280.jpg

VISUEL MÅLSTYRING I KØKKENET

Visuel målstyring i køkkenet er for dig, som gerne vil nå i mål med køkkenets opgaver på en effektiv og involverede måde, hvad end det handler om køkkenprocent, kvalitet, udvikling af nye koncepter eller samarbejde og opgavefordeling. 


Læs mere og tilmeld dig her


balance-commerce-composition-261658.jpg

HOTEL- OG RESTAURATIONSJURA

Hotel- og restaurationsjura er for dig der ikke er jurist, men som har brug for at lære om de væsentligste juridiske områder, som man kommer i berøring med, når man arbejder i hotel- og restaurantbranchen.

Læs mere og tilmeld dig her


ORGANISATIONSUDVIKLING

Uanset om man er et nyt team, har været et velfungerende team i flere år eller bare ønsker ny energi ind i teamet, så hjælper vi gerne. Vi kommer med et inspirerende og involverende blik som bidrager med at styrke jer. Og husk vi hjælper dig altid med at afdække de relevante refusioner m.v.


SERVICE I GÆSTEREJSEN

Service er værdiskabende for gæsten og med til at differentiere virksomheden fra konkurrenter på markedet. Service er at skabe positive følelser og minder, som er værd at fortælle til omgangskredsen. Service er nærvær i mødet med mennesket bag gæsten.

Læs mere


SKAB HØJ SOCIAL KAPITAL

Høj social kapital betyder at vi kan samarbejde om gæsten på den bedst mulige måde. Det betyder at vi er godt til at hjælpe hinanden til at blive bedre på tværs af funktioner samtidig med at vi respektere hinandens forskelligheder

Læs mere


startae-team-7tXA8xwe4W4-unsplash.jpg

TEAMLEDELSE

Teamledelse i praksis er temaet for dette fag, der omfatter teorier og konkrete værktøjer på både det strategiske, det taktiske og det operationelle niveau.

Læs mere


HOTA TRAINEE UDDANNELSEN

Med HOTA-uddannelsen Practical Hospitality Management kan du skræddersy din hospitalityuddannelse, så den passer til dine interesser og fremtidsdrømme.


EVENTMANAGEMENT

Events planlægges ofte på tværs af medarbejdere, afdelinger og sågar virksomheder. Et godt event består således typisk af planlægning og procesudvikling både før, under og efter eventet skal afholdes.

Læs mere og tilmeld dig her


SERVICE

Service forventes... og skal allerhelst overraske. Hvordan højnes den fundamentalegæsteoplevelse, så vi yder den overraskende og individuelle service?

Læs mere og tilmeld dig her


TEAMLEDELSE

I enhver afdeling findes der problemstillinger og gruppeprocesser,
som er med til at skabe både udvikling og dynamik for såvel teamet som hele arbejds­ pladsen. Som teamleder er det ikke selve problemstillingen, som er afgørende. Det er måden du håndterer den på.

Læs mere og tilmeld dig her


Praktisk

Undervisningen foregår i vores lokaler på Holte Stationsvej 14, 2840 Holte
(lige ved S-tog og gratis parkering hvis du er i bil)



Video


Tilmelding eller spørgsmål

Ønsker du mere information, ønsker at tilmelde dig eller har du spørgsmål til kurset så skriv til uddannelse@asnaes-vangstrup.dk eller ring på 7023 4808.

Du kan også udfylde formularen nedenstående.

Vælg *